Sustainability: Το μέλλον των ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Δεν υπάρχει ξενοδόχος, τουριστικός πράκτορας ή πάροχος υπαίθριων δραστηριοτήτων που δεν θέλει πελάτες με μεγάλη αγοραστική δύναμη, αλλά και που να σέβονται τον προορισμό, να ενδιαφέρονται για τα αξιοθέατα και να στηρίζουν την τοπική οικονομία.
Αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου, πιστεύουν ότι η στροφή σε ένα πιο “luxury” μοντέλο τουρισμού, μπορεί να αποφέρει αρκετά κέρδη σε έναν τουριστικό προορισμό.
Η πλειοψηφία των πελατών τουρισμού πολυτελείας όμως, που γενικά προτιμούν τα 5άστερα ξενοδοχεία για τη διαμονή τους, μπορεί να ξοδεύουν περισσότερο, αλλά δεν ασχολούνται τόσο με την παράδοση, τον πολιτισμό ή τη φύση (μην ξεχνάμε ότι 90% από τις ξενοδοχειακές μονάδες στη χώρα είναι 2, 3 ή 4 αστέρων).
Από την άλλη πλευρά, και οι πελάτες του φθηνού μαζικού τουρισμού δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον πολιτισμό και τη φύση, που αποτελούν τα δυνατά σημεία ενός τουριστικού προορισμού. Όσον αφορά τους τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς σπάνια προσφέρουν κάτι σε έναν τουριστικό προορισμό.
Το κλειδί λοιπόν είναι ένα πιο ποιοτικό και αειφόρο μοντέλο τουρισμού που απευθύνεται στους συνειδητοποιημένους ταξιδιώτες, οι οποίοι ψάχνουν βιωματικές και αυθεντικές εμπειρίες.
Η προσέλκυση τέτοιων πελατών απαιτεί την εφαρμογή μιας στρατηγικής αειφόρου τουρισμού στην τουριστική επιχείρηση, μαζί με τις απαραίτητες ενέργειες μάρκετινγκ.
Το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσει το ξενοδοχείο ένα σύστημα αειφόρου διατήρησης, που θα παρακολουθεί– και θα βελτιώσει – την κατανάλωση ρεύματος, νερού, καυσίμων και άλλες δέκτες όπως την εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα αειφορίας, τη στήριξη τοπικών προϊόντων και τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα (ηλιακή ενέργεια, λαμπτήρες LED, ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα, περιβαλλοντικές δράσεις, κλπ.). Ακολουθεί έρευνα για τεχνολογίες, προϊόντα και λύσεις που στη πορεία θα πρέπει να ενταχθούν στην επιχείρηση, από οικολογικές μπογιές και περιοριστές νερού μέχρι ηλεκτρονικές κλειδαριές και apps που συμβάλλουν στη μείωση πώρων.
Επιπλέον, ο αειφόρος τουρισμός, ειδικά λόγω της κλιματικής αλλαγής πλέον, μπορεί να προσελκύσει ταξιδιώτες που νοιάζονται για το φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, οι οποίοι θα ενισχύσουν περισσότερο την οικονομία σε σχέση με έναν επισκέπτη μαζικού τουρισμού.
Εδώ και 3 χρόνια, η εταιρεία ανάπτυξης αειφόρου τουρισμού Medventure, μητρική εταιρεία της Ecotourism Greece, συνεργάζεται με την ελληνική τουριστική βιομηχανία, δουλεύοντας με δεκάδες μικρές ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και με μεγάλους ομίλους, μέσω των σεμιναρίων εκπαίδευσης αειφόρου τουρισμού, Go Green! Sustainable Tourism Training.
Το 4ο Go Green! Sustainable Tourism Training, θα λάβει χώρα ηλεκτρονικά την Τετάρτη 13, 20 και 27 Οκτωβρίου μέσω της πλατφόρμας Zoom.
Για εγγραφές, στείλτε μας email με τα στοιχεία σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: info@medventure.eu ή καλέστε στον αριθμό 215 215 17 25.