Πετυχημένη σεζόν; Ο αριθμός των τουριστών δεν είναι το παν
Η τουριστική σεζόν που μόλις τέλειωσε έκανε μια τονωτική ένεση στην ελληνική οικονομία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) οι αφίξεις στα ελληνικά αεροδρόμια αυξήθηκαν κατά 6,5% ή αλλιώς κατά 753.000 σε σχέση με πέρσι.
Αυτό μπόρεσε να ανακουφίσει και ένα μικρό ποσοστό ανέργων μιας και σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης το πρώτο επτάμηνο του 2016 δημιουργήθηκαν 210.000 θέσεις εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο και τον κλάδο της καφεστίασης.
Σίγουρα κάθε Έλληνας οφείλει να χαίρεται με τέτοιες ειδήσεις μιας και η χώρα μας διανύει μια δύσκολη εποχή. Όμως οι αριθμοί από μόνοι τους δεν αρκούν. Ο μαζικός τουρισμός, στον οποίον αναφέρονται γενικά, δεν είναι και η καλύτερη επένδυση. Οι τουρίστες του έχουν μικρή αγοραστική δύναμη και δεν ξοδεύουν σχεδόν τίποτα πέρα από τις παροχές των πακέτων all inclusive για διαμονή και διατροφή. Μάλιστα κάποιοι φέρνουν μαζί τους μέχρι και τρόφιμα, διότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να γευματίζουν σε εστιατόρια.
Από την άλλη, επενδύσεις σχετικές με τον βιωματικό και αειφόρο τουρισμό θα φέρουν στην Ελλάδα επισκέπτες υψηλής αγοραστικής δύναμης, οι οποίοι θα στηρίξουν μια πληθώρα επιχειρήσεων. Από αυτούς θα ευνοηθούν εστιατόρια, πάροχοι εναλλακτικών δραστηριοτήτων (ιστιοπλοΐα, ορειβασία, καταδύσεις κλπ), μουσεία, οινοποιεία και μικροί παραγωγοί τοπικών παραδοσιακών προϊόντων.
Πρέπει λοιπόν να μην ευτελίσουμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Είναι πολύ εύκολο να προσελκύσουμε λάτρεις του βιωματικού τουρισμού μιας και οι τελευταίοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις κρατήσεις τους. Ας βρούμε τους κατάλληλους τουριστικούς πράκτορες κι ας επενδύσουμε όχι στην ποσότητα αλλά στην ποιότητα.
εικόνα: ecotourism-greece.com