Μια Vegan έμπνευση για τον τουρισμό από τη Μ.Βρετανία
Το 2019 βρίσκει τις χώρες του εξωτερικού με πρωτοστάτη τη Μ. Βρετανία να γιορτάζουν τον Ιανουάριο με έναν πρωτότυπο τρόπο: την εκστρατεία Veganuary. Πρόκειται για μια παράφραση του ονόματος του μήνα για να τονιστεί η στροφή προς τον vegan τρόπο ζωής, ως μια απόφαση για την αρχή της νέας χρονιάς.
Οι τουριστικές επιχειρήσεις στη χώρα μας, από εστιατόρια και καφετέριες μέχρι ξενοδοχεία, θα μπορούσαν να αγκαλιάσουν το νέο αυτό κύμα στη διατροφή και να προσφέρουν περισσότερες vegan επιλογές. Τα γεύματα που δεν περιέχουν κρέας αποτελούν ευτυχώς ελληνική παράδοση από τα παλαιότερα χρόνια, καθώς σχετίζονται με τις περιόδους νηστείας από τη μία και από την άλλη αποτελούσαν μια οικονομική επιλογή σε περιόδους ύφεσης. Είναι επίσης πιο υγιεινά τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το περιβάλλον. Τα όσπρια, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα φρούτα αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής, μιας από τις πιο υγιεινές παγκοσμίως.
Η vegan διατροφή είναι πολύ κοντά στην ελληνική νοοτροπία, μιας και είναι παρόμοια με τη νηστίσιμη, με τη διαφορά ότι δεν περιλαμβάνει ούτε τα θαλασσινά. Προσφέρει στον άνθρωπο τις απαραίτητες πρωτεΐνες από τρεις εναλλακτικές του κρέατος πηγές: τα όσπρια, τα μανιτάρια και τους ξηρούς καρπούς. Νέα συστατικά με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, όπως η κινόα, η κάνναβη και οι σπόροι chia, μπορούν να εκσυγχρονίσουν και να διαφοροποιήσουν τα ελληνικά μενού.
Τα ελληνικά εστιατόρια έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με εκείνα του εξωτερικού: μπορούν να ανατρέξουν σε πληθώρα παραδοσιακών συνταγών που έχουν παραμεληθεί στις μέρες μας. Η φασολάδα, η ρεβυθάδα, η φακόσουπα, το λαχανόρυζο, τα χόρτα, η φάβα, οι γίγαντες, τα μαυρομάτικα και πολλά άλλα λαδερά φαγητά μπορούν σήμερα να αποτελέσουν τη βάση ενός μενού που θα συνδέεται με την παράδοση και θα ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις. Άλλωστε η μεγάλη έμφαση στην κατανάλωση του κρέατος αποτελεί στη χώρα μας φαινόμενο των τελευταίων δεκαετιών και πλέον δεν συμβαδίζει με τις παγκόσμιες εξελίξεις.
Η ένταξη vegan επιλογών στη διατροφή είναι ο απλούστερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προστατέψουμε το περιβάλλον και την υγεία μας. Κάνοντας αυτή την επιλογή, μια επιχείρηση θα εξοικονομήσει χρήματα, θα προσελκύσει καινούριους πελάτες και θα προβάλλει το οικολογικό της μήνυμα. Η αρχή του έτους είναι η κατάλληλη στιγμή για τις επιχειρήσεις να εντάξουν στο μάρκετινγκ την ιδέα του Veganuary, να ανανεώσουν τους καταλόγους τους και να προβάλλουν στην ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την πρωτοβουλία τους αυτή. Άλλωστε, είναι γεγονός πως το μέλλον θα είναι όλο και περισσότερο vegan!